• +12 276 00 16
  • biuro@brandbox.com.pl

Opakowania specjalne SRP (Self Ready Packaging)

opakowania specjalne

Opakowania specjalne SRP (Self Ready Packaging)

Opakowania specjalne SRP są konstruowane ze specjalnym przeznaczeniem – „na półkę sklepową”.

Opakowanie gotowe na półkę stało się ważnym elementem gry handlowej i coraz częściej wykorzystywanym, skutecznym narzędziem podkreślenia marki produktu w oczach klienta.

Opakowanie SRP musi spełniać następujące funkcje:

  • łatwa identyfikacja – dzięki której sprzedawcy bardzo szybko rozpoznają, jakie produkty ono zawiera. Na opakowaniu takim znajdują się podstawowe informacje niezbędne do identyfikacji towaru w środku: nazwa produktu, kod kreskowy, liczba sztuk w opakowaniu, ich masa oraz data przydatności do spożycia. Dzięki tej funkcji marka i produkt są prezentowane w sposób przejrzysty i uporządko- wany;

 

  • łatwe otwieranie – sposób otwierania opakowania SRP powinien być umieszczony w widocznym miejscu w postaci graficznej, czytelnej „instrukcji obsługi”. Łatwe otwieranie ułatwia pracę osobom odpowiedzialnym za ekspozycję towarów w sklepie. Konstrukcja takiego opakowania nie wymaga użycia noża ani innych ostrych narzędzi do jego otwarcia. Opakowanie tego typu dodatkowo można wyposażyć w wygodne uchwyty lub otwory ułatwiające przenoszenie;

 

  • łatwe układanie na półce – wymiary opakowań SRP są znormalizowane i ściśle skorelowane z wymiarami regałów, na których będą eksponowane. Dzięki temu efektywnie wykorzystywane jest miejsce regałowe, a sam proces wykładania opakowań staje się prostą czynnością. Opakowania specjalne SRP nawet po wyjęciu części artykułów zachowują stabilność i spełniają funkcję estetycznego miejsca ekspozycji produktów;

 

  • łatwa sprzedaż – ważną cechą opakowań na półkę jest estetyka i wygoda. Są one tak zaprojektowane, aby, po wyłożeniu na półkę i otwarciu, przyciągnąć uwagę klientów i zachęcać ich do zakupu. Muszą więc nie tylko chronić towar, ale też pełnić funkcję marketingową. Opakowanie SRP powinna też cechować łatwość wyjmowania z niego pojedynczych produktów tak, aby zachęcić klienta do kolejnych zakupów.

 

  • łatwa utylizacja – opakowania SRP projektowane są z myślą o ich nieskomplikowanej utylizacji. Jeśli są to opakowania jednorazowe, wykonywane są zazwyczaj z jednego rodzaju materiału. Często SRP są opakowaniami wielokrotnego użytku.

 

wydawca: Stowarzyszenie Papierników Polskich

© Copyright Stowarzyszenie Papierników Polskich Łódź 2011